Vystavenie slovenského TP elektronicky

Elektronické podanie žiadosti je pohodlný spôsob, pre ktorý potrebujete občiansky preukaz s čipom a aktivovaným podpisovým vzorom. Keďže v dnešnej dobe každý podnikateľ alebo konateľ spoločnosti potrebuje komunikovať s úradmi elektronicky, je veľká pravdepodobnosť, že takýto občiansky preukaz máte. Viac o občianskom preukaze:

https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/obciansky-preukaz-s-cipom/

Elektronické podanie žiadosti má výhodu, že ju môžete podať aj keď ešte nemáte všetky prílohy ako pri osobnom podávaní a ste zaradení do poradia a plynie Vám lehota na vybavenie a máte čas na pripravenie si potrebných príloh. K žiadosti stačí priložiť nejaký doklad, že vozidlo s daným VIN existuje, napr. faktúru, ktorú Vám Tesla pošle pred dodaním auta na zaplatenie a teda žiadosť môžete podať aj predtým, ako vôbec auto máte a výrazne tým skrátite čakaciu lehotu, nakoľko vybavenie elektronických žiadostí robia v presnom poradí ako boli podávané všetky žiadosti pre konkrétny úrad (aj s osobne doručenými). Vžiadosti budete potrebovať ešte nejaké údaje z prvej strany COC listu auta, vyžiadajte si sken/foto prvej strany Vášho vozidla od predajcu dopredu.

Samotné vypísanie žiadosti prebieha cez stránku https://www.jiscd.sk/esluzby/ nejako takto:

Elektronickým podpisom sa podpisuje nielen samotná žiadosť ale aj každá priložená príloha. Po odoslaní žiadosti Vám do elektronickej schránky na www.slovensko.sk začnú chodiť správy o prijatí podania, overení podpisov a následne výzva na platbu. Platbu prevediete priamo zeleným tlačidlom „Zaplatiť“ v správe a využite platobnú kartu, iné spôsoby platby trvajú niekoľko dní až ich úrad pripíše a žiadosť by zbytočne čakala na zaradenie do poradia.

Elektronické podanie žiadosti je zvýhodnené polovičným poplatkom 50€ alebo 230€ pri zrýchlenom konaní (maximálna polovičná zľava je 70€) . Ak žiadosť posielate ešte pred prevzatím vozidla, zrýchlené konanie nemá význam.

A máte čas si pripraviť štyri prílohy k podaniu, ktoré stačí neskôr doposlať.

Zaplatený recyklačný poplatok

Za dovezené vozidlo je potrebné zaplatiť recyklačný poplatok prostredníctvom stránky:

https://www.idovoz.sk

Po správnom zadaní VIN a platbe kartou Vám príde obratom do emailu potvrdenie o zaplatení, ktoré priložíte k žiadosti. Poplatok za vozidlo je 30€ s DPH.

Úradne preložená faktúra

Ak je faktúra v inom jazyku ako slovenčina alebo čeština, je potrebné ju úradne preložiť. Preklady faktúry stoja od 25€ podľa toho, koho nájdete. Na internete je plno prekladateľov, treba sa dohodnúť pevne vopred na cene za celý preklad, nie podľa normostrán, nakoľko niektorí prekladatelia počítajú počet znakov (aj keď sú to len iniciály, firemné údaje a čísla, ktoré sa neprekladajú) a dokážu z krátkej faktúry vyčarovať dve alebo aj tri normostrany (1800 znakov má normostrana). Väčšinou majú agentúry pevnú cenu za preklad faktúry. Preklad si nechajte vyhotoviť tlačený. Keďže žiadosť podávate elektronicky, je potrebné aj úradný preklad mať v elektronickej podobe a to je možné dvomi spôsobmi:

  • nájsť agentúru alebo prekladateľa, ktorí disponujú elektronickým podpisom s časovou pečaťou (pozor, niektorí majú staré podpisy bez pečate, treba vyslovene pýtať) a Tí Vám preklad vyhotovia priamo v súbore „.asice“, čo je od nich podpísaný preklad, ktorý rovno úrad akceptuje
  • ak je preklad „po starom“ na papieri, stačí zájsť s USB kľúčom na poštu, ktorá na vybraných pobočkách vykonáva elektronickú konverziu dokumentov, stojí to okolo 3€ a máte na USB kľúči súbor, ktorý priamo priložíte úradu
COC list

COC list (Certifikát konformity – rodný list auta) sa neprekladá, má pevne stanovenú štruktúru v anglickom jazyku a tvorí prílohu žiadosti v originále. Naskenujte si ho do PDF.

Kontrola originality

Aj keď sa jedná o nové vozidlo, musíte absolvovať kontrolu originality. Stanic KO je dostatok v každom väčšom meste, je jedno na ktorú idete, takže sa rozhodujte podľa ceny a termínu. Väčšinou berú vozidlá na druhý deň, kontrola stojí okolo 100€ s DPH a trvá 20 minút (alebo u neschopnejších alebo ktoré nedodržujú termín objednania, viac). Ak máte ťažné zariadenie, na kontrole originality žiadajte jeho zápis do protokolu, Tesla nedáva k ťažnému certifikát a bol by problém s jeho zápisom.

Niektoré kontroly originality nevedia nájsť VIN číslo na karosérií vozidla, v aute je elektronický manuál a po vyhľadaní frázy VIN Vám nájde obrázok, kde je VIN pre Vaše konkrétne auto. Každá fabrika a model to má inde. Napr. berlínska Y vpravo vzadu pod kobercom za prahom, čínska vpredu.

Protokol z kontroly si naskenujte do PDF.

Doplnenie žiadosti

Takže máme štyri prílohy pripravené v elektronickej podobe, teraz stačí cez „Všeobecné podanie“ z elektronickej stchránky na www.slovensko.sk ich doposlať Okresnému úradu – odboru dopravy. Do predmetu správy napíšte „Odbor dopravy – Doplnenie podania č….“. Číslo konania Vám prišlo v potvrdzujúcej SMS o zahájaní konania hneď ako to pracovníci v prac.čase nahodili do systému (ak ste podávali elektronicky večer alebo cez víkend, nečakajte SMS okamžite). Poslanie prebieha nejako takto:

Všetky tri Vami naskenované prílohy, ktoré nemajú elektronický podpis, treba Vami podpísať a zároveň podpísať podanie. Elektronický podpis už obsahuje preklad (či už z pošty alebo priamo od prekladateľa), to netreba podpisovať ešte Vaším el.podpisom.

Ešte je možné, že Vás pracovníci oslovia emailom s formulárom na výbavu auta, ktorý im obratom pošlete do emailu, prípadne s nejakými otázkami po podaní žiadosti, kde chýbali prílohy, vysvetlite, že prílohy dodáte neskôr.

COC list potrebujú úradníci aj pri elektronickom podávaní aj originál v tlačenej podobe, nakoľko doňho vpisujú vystavenie TP. Niekde ho treba doniesť ešte pred konečným vybavením žiadosti, niekde sa dá dohodnúť, že originál donesiete pri preberaní a vtedy ho potvrdia, záleží od úradu a úradníka.

Zoznam okresných úradov nájdete aj s kontaktnými informáciami a otváracími hodinami priamo na tomto linku:

https://www.minv.sk/?okresne-urady-klientske-centra

Po vybavení žiadosti príde na telefónne číslo zadané v žiadosti SMS správa o vybavení a môžete si ísť papiere na úrad prevziať. Pri prevzatí do cca dvoch týždňov (alebo aj dlhšie v niektorých mestách) odchádzate s originál COC, originál slovenským technickým preukazom a protokolom o schválení vozidla do premávky. Ak by sa na úrade pýtali, či máte prevozné značky, odpovedáme nie, nechceme k nim prekladať dočasný zahraničný TP a odovzdávať ich.

Komentáre

17 odpovedí na na “Vystavenie slovenského TP elektronicky”

  1. Andrej Avatar
    Andrej

    Ahoj, mam 2 otazky

    1) Odkial sa da zistit variant typu vozidla a verzia variantu typu vozidla, ktore vypisujes pri vytvoreni ziadosti, ked to robis este pred preberanim auta a nemas CoC? Alebo je to v ziadosti mozne dodatocne editovat?

    2) Vo videu tam prepinas medzi elektronickym prihlasenim a osobnym prihlasenim, a nakoniec zvolis osobne. Je to trochu matuce, nechceme praveze podavat elektronicku ziadost? Aky je medzi nimi rozdiel, a preco teda vyberame osobne prihlasenie?

    Vdaka!

    1. Miro Avatar

      Variant typu vozidla je väčšinou rovnaký, opisujem z predchádzajúceho auta, nie je to až tak relevantné, úradník aj tak postupuje podľa COC listu potom a z neho čerpá údaje, takže kľudne dopisuj to čo vidíš na videu.

      Vo videu volím osobné prihlásenie, nakoľko elektronické im zatiaľ nefunguje a ak by som ho zvolil, bude zbytočne volať úradník, že im nefunguje a je treba osobne. Žiadosť je samozrejme elektronická, to je už ďalší krok – prihlásenie vozidla v Evidencii vozidiel. Ako píšem v článku „Prihlásenie vozidla do evidencie“:
      Prihlásenie zatiaľ nie je možné robiť elektronicky, aj keď formulár žiadosti pre okresný úrad takúto možnosť ponúka, zatiaľ to nebolo spustené.

  2. Michal Avatar
    Michal

    nesedi suma, pri zrychlenom podani to po mne chcelo 230E a vsetky dokumenty boli nahrate, odoslane a platene par minut dozadu 😀

    1. Miro Avatar

      Áno, máte pravdu. Poplatok sa pri elektronickom podaní znižuje na polovicu, ale maximálne o 70€, opravím to.

      1. Michal Avatar
        Michal

        V kazdom pripade dakujem za navod, este ma caka ta druha cast, snad to stihnu rychlo 🙂

  3. Michal Avatar
    Michal

    A KO netrvala 20 minut ale 2 hodiny a 20 minut. A este mi volali ze kde to ma VIN na karoserii :D. Ale tak zasa fajn ze nepotrebovali ani prelozenu fakturu.

    1. Miro Avatar

      Nie všetky KO sú teda tak rýchle ako Tá, kde chodím ja v Trenčíne. VIN číslo je najlepšie pre konkrétne auto vždy pozrieť v elektronickom manuáli na obrazovke auta, kedy je tam pre konkrétne auto zobrazené umiestnenie. KO nepotrebuje preloženú faktúru, až Okresný úrad.

      1. Maco7 Avatar
        Maco7

        U nas KO trvalo tiez okolo 70min , vsetko som im nachystal , kde najdu vin cislo na karoserii, ze mam tazne atd , ktore si potom nasledne pri KO fotili ze je tam . Celkova cena bola 53€ za KO .

      2. Bambis Avatar
        Bambis

        Kde v Trencine chodis na KO?

        1. Miro Avatar

          V Trenčíne navštevujem Kontrolu originality Beron v bývalom ČSAD na Zlatovskej ulici. Vedia, kde sú VIN čísla na Teslách.

  4. Maco7 Avatar
    Maco7

    k doplneniu podania elektronicky : chcem poslat elektronicky tie 4 prilohy ale zatial stale nemam ziadnu sms a cislo podania … uz su to 3 pracovne dni a stale mi neprisla ziadna sms , kde by bolo uvedene cislo konania , ktore by som pouzil na doplnenie udajov … Je nejaky cas na to alebo to malo prist hned ako som posielal elektronicky 1. ziadost ? Inak na druhy den prisla ihned uhrada od nich do elektronickej schranky 50€ , to som zaplatil ale stale nemam ziadne cislo konania ….

    1. Miro Avatar
      Miro

      SMS chodí v momente, kedy to pracovnik zada do ich systemu žiadostí a uloží. Asi sa k tomu ešte nedostali ale cez všeobecne podanie to môžeš identifikovať aj inak aby si to vedeli priradiť, podľa VIN, dátumu a vašu podania pôvodnej žiadosti atď. – ide len o to, aby si to vedeli priradiť.

      1. Maco7 Avatar
        Maco7

        ok, vdaka za info , idem to poslat cez VIN , to si hadam vedia priradit 🙂

        1. Štefan Heveši Avatar
          Štefan Heveši

          vedeli to priradit podla otho VIN?

  5. Maco7 Avatar
    Maco7

    Vsetky doklady som poslal elektronicky , dokonca som dnes siel okolo a podal im originaly , vedeli o mne , asi malo ludi to vyuziva u nas v okrese, akurat mi povedal ze musim fakturu prekonvertovat na elektronicku co robia na poste ako tu Miro spomenul , ano zabudol som na to ale uz som to poriesil a poslal elektronicky dodatocne . Takze tam maju uz vsetko aj originaly , som zvedavy na cas vybaenia , kolko im to bude trvat.

  6. Peter Avatar

    Ahojte,

    čerstvá skúsenosť s Okresným úradom v Banskej Bystrici……..to je štát v štáte, skoro ma tam dnes vykotilo, som sa tam riadne rizčúlil.

    Žiadosť som podal elektronicky so 4mi prílohami ako píše Miro (vďaka za tieto informácie, ktoré zdieľaš, veľmi mi pomohli) cez víkend.
    Dnes mi volá pani z OÚ, že kedy donesiem originál COC a ja teda, že za 15min to tam má. A pani dodala, že ešte mi chýbajú 2 prílohy:
    – Vyplnená, podpísaná žiadosť, nascanovaná a priložená k podaniu: tu som jej povedal, že však som to vyplňoval elektronicky, načo to mám vypisovať na papier a scanovať?……odpoveď úradníčky: „lebo to tak musí byť“
    – Vyplnené, podpísané, nascanované a priložené Vyhlásenie, že vozidlo nebolo prihlásené v inom členskom štáte: tu som jej povedaľ, že veď vyhlásenie je na tom debilnom tlačive, ktoré musím ručne vypísať tak načo to chcú mať dvojmo?……..odpoveď úradníčky: „lebo to tak musí byť“……takže proste papier pre papier….totálne odveci.

    Prišlo mi to úplne absurdné, skoro som ich tam poslal do p***. V tomto chorom štáte nič nefunguje normálne.
    Takže som pekne vypisoval papieriky, scanoval a priložil k elektronickej žiadosti.
    Keby som v pondelok podal všetko vypísané rukou priamo na úrade, tak za 5 dní mám vybavené (dal som si zrýchlené konanie). No keďže som nakoniec musel tlačivá aj tak vypísať a potom nascanovať a priložiť k elektronickému podaniu, tak je streda popoludní a pani úradníčka podľa mňa ešte ani nezačala konanie, takže 5 dní stále nezačalo plynúť.

    Mám taký pocit, že ide o svojvôľu OÚ v BB, plánujem napísať sťažnosť. Aké sú vaše skúsenosti z iných OÚ? Požadovali od vás niečo podobné ako u mňa?

    1. Miro Avatar

      Natrafil si len na …. úradníčku, žiadosť ani vyhlásenie sa k elektronickej žiadosti neprikladá a čo mám ohlasy od iných ľudí, ani v iných okresoch nemajú takéto maniere.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *